Allt går ..

Men hur länge ? Vardagen börjar komma i sin rullning men våran och E:s vardag är annorlunda nu och så kommer det att vara.

Annorlunda men inte sämre ..

Vi ska göra allt för att det här ska fungera och hoppas att framtiden ger E och alla andra som kämpar med diabetes ännu bättre hjälpmedel. Idag är jag med E och hennes bästa vän A på äventyr . Ett äventyr som sjukhuset bjöd på. 
Liten klump i magen hur kroppen ska reagera men vi måste leva i nuet och inte bromsa för då har ju sjukdomen tagit över. 
Lättare att experimentera med sin egen kropp än sitt barns. 
Någonting jag har lärt mig med att leva med en kronisk sjukdom som enligt mig är "luddig" man vet inte när, var eller hur den kommer att bete sig samma som diabetes. 
Är att så mycket som möjligt leva som "vanligt" det är tufft men det är mycket lättare och för varje steg framåt blir man starkare som person. 
Bli vän med sin sjukdom ? Nja vet inte om vi är vänner men den finns där vi går brevid varandra och jag försöker hindra den om den går före mig . 
Jag ska få E:s sjukdom att gå brevid henne och inte ta över henne .

Kämpa på ❤️

#1 - - Mia:

Hej! Hoppas ni haft trevligt på ert äventyr. Jobbigt att din tjej skulle få diabetes, när familjen redan är drabbad av MS. Läser din blogg ofta. Har också MS, sedan ett drygt år tillbaka. Många styrke kramar.

Svar: Vi hade jättetrevligt och det gick bra fast sockret blev högt , inge fara vi fixade det med en liten xtra dos.
Vad roligt att du läser mina rader och tankar. Ledsamt att du även har ms.....
Stor kram o tack för din omtanke ❤️
Fröken Ms