Försökskanin

 I fredags träffade jag en ny neurolog en st-läkare som ska följa studien i tre år. Hon var trevlig och var påläst när jag klev in i hennes rum. 

Hon berättade min sjukdomshistoria och jag märkte att jag själv blev berörd och tyckte det var "jobbigt" att höra att jag hade en aggressiv ms till en början och hann få tre riktigt stora skov innan jag började med min broms februari 2011 . Ett flertal plack i hjärnan och bröstryggen, det förklarade att jag fick sitta i rullstolen .....
Fan, det är mig hon pratar om alltså ?? 
Jag har aldrig sett eller frågat om mina mr bilder, jag vet att jag har ett stort antal plack i hjärna, rygg och bröstryggg och för mig blir det svårt att se dessa pga jag skulle bli rädd och att det skulle ge mig en annan bild av mig själv ... En negativ bild. Jag vet att jag var "illa" ute och ingen visste hur jag skulle svara på min broms medicin eller skulle jag svara på det överhuvudtaget ? 
Vi satt och diskuterade studien och jag fick göra olika tester med kroppen och knoppen. Lämnade blod till en blodbank. Sedan fick jag en remiss till ögonläkare pga min migrän och ytterligare en diskussion om min huvudvärk och fick ett ytterligare förslag på en tbl som var för depression bland annat men har fungerat som migrän medicin. Jag skulle fundera på det och sedan återkomma om det var så att jag ville pröva. Tyckte att det var för många negativa sidor för att överväga att det eventuellt skulle hjälpa med min migrän. 
Välja mellan pest eller kolera ?? Det verkar vara så i denna tabletthistoria 🤭
Kort och gott så verkar studien vara helt ok, dem vill jämföra min broms med en annan som idag inte är ms klassificerat MEN används för det. 
Det är ju bra då om den klassas för ms om den fungerar som det. Den är dessutom billigare än Den jag har och jag vet att det har ju en stor betydelse för sjukhusen ... tyvärr måste jag säga om det ska vara ett avgörande för patienten. Det billigast är inte det bästa och det är patienten som får betala...

(null)