Ms i vardagen

Tänk när man hade en frisk kropp att förhålla sig till.

 Jag har dock nästan glömt hur det kändes men det måste ha varit underbart. 
Att slippa varje morgon att ha värk och stelhet, ont i nacken, lite spasmer i benen när jag sträcker på mig eller ha ont i käken för att jag biter ihop mina käkar, trots att jag har bettskena. Det vore lycka. ❣️

Nu är det inte så. Bara att acceptera så att säga eller bita i det sura äpplet. 
Så jag väljer att inte se bakåt utan framåt på min sjukdom och mitt liv. Det som är kvar vill säga,det är något annat att leva med och jag hittar ibland vägar att gå så att min vardag blir dräglig och ibland fantastiskt. Min kropp trivs i rörelse och blir stel när jag är still, därför är väl mornarna "värst".  Jag badar varje kväll, det är så avkopplande och mjukgörande OCH helande för själen .....
Doften från badskum helst från rituals är Ett måste , då är jag nöjd,nöjd, nöjd som Pernilla Wahlgren säger❣️

Kram till er🙏🏻
(null)